I a klasės kelionė į mineralų paslapčių pasaulį
Spalio 22 dieną Ia klasės mokiniai leidosi į pažintinę kelionę po Gamtos tyrimų centro Mineralų muziejų, kur dalyvavo edukacijoje „Mineralų paslaptys“. Čia mokiniai atrado įspūdingą mineralų pasaulį – spindinčius kristalus, neįprastas uolienas ir paslaptingas gamtos formas. Jie sužinojo, kaip gimsta mineralai, kuo jie skiriasi ir kaip yra naudojami žmogaus gyvenime bei pramonėje. Praktinių užduočių metu vaikai tyrinėjo, lygino ir aptarė mineralų savybes, o atradimai sukėlė daug smalsumo ir nuostabos.
Parašė Jolanta Čepaitė
I f klasės mokiniai dalyvavo interaktyvioje ir integruotoje edukacijoje „Triukšmų įgarsinimas kine“
Edukacija vyko Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje (Vilniaus g. 41). Šios edukacijos metu mokiniai ne tik išmoko, kaip įgarsinami juostiniai filmai, bet ir patys buvo aktyviai įtraukti į trumpametražių filmų įgarsinimo procesą naudojant įvairias scenines priemones. Šios edukacijos metu mokiniai lavino pažinimo, bendravimo ir bendradarbiavimo bei kūrybiškumo kompetencijas. Po to mokiniai grupėmis po 5 mokinius aktyviai tyrinėjo Vilnių su „Placer“ programėle (https://placer.lt/pramogos/interaktyvus-vilniaus-miesto-pazinimas), atsakė į įvairius žinias apie senamiestį gilinančius klausimus ir mokėsi tarpusavyje bendradarbiauti.
Parašė Ieva Petrauskaitė
Edukacinė ekskursija – užsiėmimas „Gyvenimas vienuolyne“
I h klasės mokiniai dalyvavo netradicinėje istorijos pamokoje – edukaciniame užsiėmime Bažnytinio paveldo muziejuje „Gyvenimas vienuolyne“.
Gimnazistai susipažino su vienuolyno istorija, apžiūrėjo Arkikatedros lobyną, o vėliau išbandė skriptoriumo amatą – žąsies plunksna rašė gotišku šriftu. Mokiniai liko sužavėti nepaprastai sudėtingu, bet labai reikalingu raštininko darbu.
Parašė Jolanta Puškorienė
I g klasės mokiniai dalyvavo dviejose pažintinėse edukacijose, skirtose praplėsti žinias apie kalbos ir literatūros savitumą bei pažinti kultūros paveldą.
Lietuvos audiosensorinėje bibliotekoje gimnazistai dalyvavo edukacijoje „Literatūros pamoka be knygų“, kurios metu susipažino su kitokiomis kalbos formomis ir suvokė kalbos reikšmę žmogui. Mokiniai patyrė, kaip literatūra gali būti perteikiama be tradicinių knygų – per garsą, pojūčius ir vidinius išgyvenimus. Edukacijos metu aptarta rašytojo Alvydo Valentos kūryba, o jo romanas „Pradžios užkalbėjimai“ tapo įkvėpimo šaltiniu kalbantis apie žmogaus patirtį, įvairovę ir empatiją.
Antroji išvykos dalis vyko Vilniaus universiteto bibliotekoje, įkurtoje dar 1570 metais. Mokiniai lankėsi lietuvių rašytojų rankraščių ekspozicijoje, kurioje saugomi daugelio iš 9–12 klasių privalomosios literatūros sąraše esančių autorių kūriniai. Ekskursijos metu jie aplankė Pranciškaus Smuglevičiaus, Joachimo Lelevelio, Baltąją (observatorijos) sales bei Šv. Jonų bažnyčią, susipažino su senosios bibliotekos istorija ir jos vaidmeniu Lietuvos mokslo bei kultūros raidoje.
Parašė Dominyka Goldbergaitė
II a klasės mokiniai traukiniu keliavo į Trakus
Edukacinio užsiėmimo metu Trakų pusiasalio pilyje buvo pristatytos senovėje taikytinos atsiskaitymo formos bei pinigų istorija. Taip pat mokiniai sužinojo, kaip buvo gaminamos monetos ir kas garantuodavo jų vertę. Užsiėmimo pabaigoje mokiniai mokėsi savarankiškai kaldinimo prietaisu nusikaldinti monetą. Sužinoję pinigų vertę ir išalkę, mokiniai skanavo kibinų Senojoje kibininėje ir sotūs bei laimingi grįžo traukiniu atgal į Vilnių.
Parašė Greta Murinė
II c klasės mokiniai dalyvavo edukacijoje „Budeliai ir aukos“
Mokiniai pamokose Tuskulėnų rimties parko memorialiniame komplekse dalyvavo edukacijoje „Budeliai ir aukos“. Gilino žinias apie Lietuvos okupacinį laikotarpį. Sužinojo apie žmones, kurių palaikai buvo rasti Tuskulėnų rimties parko teritorijoje.
Parašė Laura Valantė
Edukacija Vytauto Kasiulio muziejuje
II d klasės mokiniai lankėsi Vytauto Kasiulio muziejuje ir susipažino su pasaulinio garso prancūzų menininkės Tanios Mouraud paroda „Atgimusiam skausmui pagerbti“. Vėliau turėjo edukacinį užsiėmimą „Virtuvės litografija“, išbandė techniką, kuri naudojama darant antspaudus. Mokiniai įgytas žinias pritaikė praktikoje bei pasigamino dviejų tipų atspaudus.
Parašė Violeta Bliznikienė
II f klasės mokiniai lankėsi Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro Zoologijos muziejuje
Muziejuje mokiniai susipažino su Lietuvos bioįvairove, remdamiesi nurodyta organizmo klase, išvaizdos ir gyvenimo ypatumų aprašymu - „pažinimo raktu“ mokėsi nustatyti rūšį, išskyrė Lietuvos raudonojoje knygoje įrašytus organizmus.
Parašė Gabrielė Zenevičiūtė
Baroko menas ir istorija Sapiegų rūmuose
II h klasės mokiniai spalio 22 dieną dalyvavo lietuvių kalbos ir literatūros pamokoje „Baroko menas ir istorija Sapiegų rūmuose“. Apsilankę Sapiegų dvaro architektūriniame pastate susipažino su Baroko epochos architektūros ir literatūros ypatumais, Sapiegų giminės istorija ir įvertino šiuolaikinio bei Baroko meno sąsajas.
Parašė Vaiva Gansiniauskaitė
III e klasės pamoka Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje
Gimnazijos IIIe klasės mokiniai lankėsi Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje, dalyvavo edukacijose „Menų sintezė: muzika ir animacija“, „Ieškome teatro dailininkų“. Gimnazistai sužinojo apie scenografijos kūrimą, patys išbandė teatro dailininko profesiją. Pristatė savo pačių sukurtas scenografijas. Turėjo progą apžiūrėti įspūdingą ekspoziciją „M.K.Čiurlionis ir Vilnius“. Iš naujo atrado Čiurlionį Vilniuje tarp muzikos, tapybos ir miesto vizijų.
Parašė Dalia Milišauskienė
III f klasės mokiniai dalyvavo edukacijoje „Išgelbėk pasaulį su geriausia(-u) mokslininke(-u)”
III f klasės mokiniai lankėsi Vilniaus universitete, kur dalyvavo edukacijoje „Išgelbėk pasaulį su geriausia(-u) mokslininke(-u)”. Užsiėmimo metu jie susipažino su Vilniaus universiteto mokslininkų veikla ir jų sprendžiamomis pasaulinėmis problemomis – klimato kaita, plastiko tarša, maisto švaistymu ir kitomis aktualijomis. Edukacijos metu mokiniai dirbo komandose, kūrė savo „geriausią mokslininką“ bei ruošėsi debatams, kuriuose turėjo argumentuotai ginti savo idėjas. Siekdami pagrįsti nuomonę, mokiniai rėmėsi įvairia statistika ir duomenimis, taip taikydami matematinius bei kritinio mąstymo įgūdžius. Veiklos metu lavino bendradarbiavimo, viešojo kalbėjimo, analizės ir problemų sprendimo gebėjimus, o edukacija padėjo suprasti, kaip mokslas ir matematika prisideda prie tvaresnio pasaulio kūrimo.
Parašė Nikita Gladčenko
-
Geriausių metinių projektų pristatymas IG klasių mokiniams
- Paskelbta: 2025-10-23
- Kategorija: Renginiai
-
IIIf klasės mokiniai VU renginyje „Studentas vienai dienai“
- Paskelbta: 2025-10-23
- Kategorija: Renginiai
-
Gimnazijos ketvirtokų pamoka-edukacinis užsiėmimas „Angelų...
- Paskelbta: 2025-10-23
- Kategorija: Renginiai
-
Gimnazistus aplankė Lietuvos šaulių sąjungos vadas plk. Lin...
- Paskelbta: 2025-10-14
- Kategorija: Renginiai
